avskrivning

ilskan trycker upp i min hals och jag orkar inte ens skrika till det som kommer hända
jag trodde vi var allt, vi var dom som inte kunde bli dödliga
för vi höll ihop som aldrig förr
egentligen borde jag inte gråta, för detta händer ju varje dag, varje sekund och det är bara att leva med det
men att veta att det hjärta och själ som jag är en del av ska sluta andas brister jag itu
tankarna tar mig till en annan plats, till sanningens värld
där det förflutna alltid blir till en ny dag
kunde vi inte stoppa för ett år eller två?
det är en saga att berätta och en mardröm att leva den sann
vem sa att världen skulle bli så okänslig och orättvis
vem i helvete sa att ett barn ska få lära känna sådan smärta när hon knappt känner sig själv
jag vill inte bli den som ligger och gråter över minnen
eller den som alltid kommer få leva med ett halvt hjärta
hela mitt liv har vart en lögn


ibland måste jag verkligen skriva av mej.
och jag hade inget annat att skriva.
godnatt ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0