när är det över ?

granen på plats, julklapparna inslagna, magen väntar på att bli proppmätt av julmat,
snart börjar kalle anka, hela släkten rusar runt i huset, det är ljus överallt. jag har säkert
glömt massa saker.
längtar jag ? nej.
för julen är överskattad och man blir fattig. vi förbereder oss i fler månader för en dag .. ?
visst, vem gillar inte att få presenter men i år längtar jag inte. det är nog därför jag tycker att denna
hösten har gått så grymt fort, för jag har inte brytt mej. varför då ?
jo för att jag inte klarar av att se hur mycket du vill hjälpa till, fast du inte orkar.
hur ont det gör i dej när du inte klarar av att göra alla saker dom du gjort åren innan.
jag vet att ni/du tycker att jag är kallhjärtad. och jag håller med. för det är jag.
men det har blivit så, allt man är rädd för, håller man sej borta från. även om det är så jävla fel.
för jag borde egentligen kämpa i genom denna julen. jag borde le , skratta och ha kul.
borde njuta över att ha hela familjen samlad med god mat och presenter och jag vettefan allt.
fastän jag bara har stor lust att springa långt bort, eller gömma mej hela dagen. men jag ska stå ut,
för din skull pappa. även om det är svårt.

du är det värsta som hänt mej, och jag hatar dej så jävla mycket.  jävla cancer helvete.





Kommentarer
Postat av: Lina

skitsjukdom.



<3

2009-12-24 @ 00:08:59
URL: http://lifeaslina.blogg.se/
Postat av: Chatt

du föörstörde min fina sminkning!

Älskade älskade bästa vän,<3

Du tar det bättre än jag hade gjort. Och jag vet att du är stark. Jag kommer alltid finnas här<3 Jag vet att jag är taskig ibland. Säger rakt ut " gud va efterbliven du är " å så. Men du är som min syster, du är inte som en vän som man är rädd att förlora. för en syster finns liksom alltid där, vad som än händer.

Jag älskar dig, och din familj älskar dig. <3

2009-12-24 @ 12:33:17
Postat av: mamma

Tur att du inte är ensam?!

2009-12-28 @ 20:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0